14.07.2015

Makijażowe porady

Wiele z nas popełnia błędy związane z makijażem i nawet o tym nie wiemy. Dlatego przychodzę do was z pomocą ! :) Chciałabym wam poradzić co należy robić, aby makijaż był dobrze dobrany do typu naszej urody i wyglądał na estetycznie i dokładnie wykonany. Opowiem wam jak poprawnie dobrać podkład; jakie cienie używać do różnych kolorów oczu i jak dobrać pomadkę do typu urody.
Aaa więc ZACZYNAJMY ! :) Miłego czytania ;*
  

1. Jak dobrze dobrać podkład do typu naszej urody. 



 Zacznijmy od tego, że uroda kobiety dzieli się na cztery typy. Dwa ciepłe (wiosna, jesień) i dwa zimne (lato, zima). Jak je poznać ?

Typ wiosna (ciepła) Cera jasna, lekko zarumieniona. Kolor tęczówek zielony, niebieski lub jasnobrązowym. Włosy blond, ciemny blond.

Typ lato (zimna) Cera oliwkowa, tęczówki brązowe lub niebieskie. Włosy blond, popielaty blond.
  
Typ jesień (ciepła) Cera jasna, piegowata, wrażliwa na słońce. Kolor tęczówek brązowy lub zielony, a kolor włosów kasztanowy, brązowy i często rudy

Typ zima (zimna) Cera blada, porcelanowa bez rumieńców. Tęczówki ciemne lub w odcieniach szarości. Włosy najczęściej gęste i w głębokim odcieniu brązu lub czarne.

Gdy już określiłaś swój typ urody, pozostaje tylko dopasowanie odpowiedniego podkładu :)

Jak jesteś typem wiosny i jesieni powinnaś stawiać na podkłady z delikatnym, ciepłym tonem beżowym i lekko brzoskwiniowym.
Jednak gdy jesteś typem lata i zimy powinnaś używać podkłady porcelanowe beże z odcieniem różu.

Mi wyszło, że jestem typem wiosny :) a wy jaki macie typ urody ? 


2. Jakie cienie do jakich oczu.




Gdy dobieramy cień pod kolor swojej tęczówki, tak naprawdę kryjemy swoje oko. Jednak gdy chcemy aby nasze oko było bardziej widoczne, należy stosować kontrastujące kolory.

Oczy niebieskie i szare: odcienie zieleni, pomarańczu, różu złoty, srebrny, czerń, brąz, fiolet
Oczy piwne, orzechowe: beż, brąz, szarość, koralowy, brzoskwiniowy, fiolet i niebieski
Oczy brązowe, czarne: złoty, czerń, odcienie zieleni, brązu, fiolet, łososiowy, brzoskwiniowy
Oczy zielone: błękitny, żółty, czerń, czerwień, brąz, purpurowy, wrzosowy, fiolet


3. Jak dopasować kolor szminki. 




Kolor szminki odgrywa bardzo ważną rolę. Dzięki niej możemy nadać charakteru całemu makijażowi
Dobór odpowiedniej szminki wcale nie jest taki prosty, ale mam dla was kilka wskazówek, które ułatwią i pomogą wam w wyborze.

Zacznijmy od dopasowania szminki do wielkości naszych ust :)

Jeśli masz wąskie usta odstaw na bok ciemne kolory, ponieważ one optycznie pomniejszą twoje usta, a tego nie chcemy ! Zatem powinnaś stosować szminki o naturalnych i jasnych odcieniach, takie jak pudrowe róże czy odcienie cieliste lub delikatne czerwienie

Jeżeli masz pełne usta to pasują Ci wszystkie odcienie. Brąz, odcienie fioletu, jak i krwista czerwień. Nie musisz się martwić, czy dana szminka aby na pewno Ci pasuje :)

Nie zapominajmy o tym, że wielkość ust to nie wszystko ! Warto zwrócić uwagę na kolor naszych włosów, one też odgrywają bardzo ważną rolę w wyborze szminki.
Do blondynki – pasują odcienie czerwieni i pomarańczy, a także ciepłe odcienie różu. 
Do brunetki  -  kolory brązowo-czerwone, odcienie fioletu, brunatne róże.
Do szatynki  -  kolory brzoskwiniowe, jasne brązy, róż.
Dla rudowłosej – kolory brązu, łososiowe, ceglaste i brunatne róże.



Ale się rozpisałam ;D Koniecznie dajcie znać kto dotrwał do końca i czy spodobały wam się rady. Mam nadzieję, że wam pomogłam :) Chcecie więcej takich postów? A może macie inne sposoby  Piszcie śmiało w komentarzach :)


12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy i przydatny artykuł. Jeśli chodzi o te podkłady to żaden odcień u mnie nie pasuję :( Mam dosyć ciemną cerę, jestem szatynką i mam ciemnobrązowe oczy to jaki to jest wtedy odcień ?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnioskując jesteś typem mieszanym ;D trochę wiosny i więcej jesieni, a więc jesteś typem ciepłym czyli powinnaś stosować podkłady o tonie brzoskwiniowym i ciepłych beżów :)

      Usuń
  2. fajny post :) bardzo przydatny:) ja juz dawno mam obrany podkład dla mojej twarzy/cery, a jesli chodzi o makijaż oczu to robię kreski eyelinerem + tuszuję rzęsy :) a usta - balsam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to świetnie, delikatny makijaż- najlepszy :)

      Usuń
  3. Super post, bardzo lubię takie czytac :P Mi wyszło, że jestem wiosna ^^
    Obserwuję
    Zapraszam do mnie :)

    Moj blog~KLIK ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy i pomocny post :)

    http://magicoflife1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomocny post. :)
    http://pasje-marzenia-plany-zycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę, że Ci pomogłam :) również pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Nominowałam Cię !
    http://xn--yciejedsttwoimsnem-25d.blogspot.com/2015/07/uwaga-uwaga-mam-nominacje.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne porady. Choć na razie mi nie są potrzebne bo się nie maluję, ale może coś podpowiem mamie :D
    U mnie nowy post, zapraszam.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobaja mi si te szalone kolory szminek ;)
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za miłe słowa :) Jest mi bardzo miło że zajrzałaś/eś. Jeżeli mój blog Ci się spodobał zaobserwuj.